بسیج، مسئول «بازرسی و نظارت بر اصناف» شد

مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی / عکس از فارس
مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی / عکس از فارس
مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی گفت: انتظاری غير از اين از بسيج نمی‌رفت كه خودش اعلام همكاری كند اين ما نبوديم كه بسيج را به همكاری ترغيب كنيم بلكه خود آن‌ها از چند ماه قبل برای اين همكاری اعلام آمادگی كرده بودند
مردمک
در تفاهم‌نامه‌ای که میان سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و بسیج ادارات به امضا رسید، کار نظارت بر اصناف به بسیج واگذار شد.
طبق این تفاهم‌نامه که امروز 24 آبان ماه نکوئی‌مهر و سرتیپ احمدی میانجی آن را امضا کردند، پنج هزار نفر از بسیجیان عهده‌دار بازرسی و نظارت بر اصناف شدند.
مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی که در این مراسم حضور یافته بود، گفت: انتظاری غير از اين از بسيج نمی‌رفت كه خودش اعلام همكاری كند اين ما نبوديم كه بسيج را به همكاری ترغيب كنيم بلكه خود آن‌ها از چند ماه قبل برای اين همكاری اعلام آمادگی كرده بودند.
آقای غنضفری گفت که این وزارتخانه در زمینه «پایش» در بازار به بسیج نیازمند است و انتظار او از بسیج این است که «چشم بيدار مردم در پايش وضعيت اقتصادی كشور» باشند.
او همچنین گفت که بسیج می‌تواند در ایجاد هماهنگی بین وزارتخانه‌ها برای اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها کمک‌کننده باشد.
از طرف دیگر محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در نشستی خبری گفت که «بسیج در اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها همراه است».
به گفته آقای نقدی، در صورت موفقیت در «جراحی بزرگ اقتصادی» بیشتر می‌توان درباره همراهی بسیج با دولت سخن گفت.
«ارزانی با اجرای هدفمند کردن یارانه‌ها»
وزیر بازرگانی همچنین مدعی شد که ممکن است با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، در بازار ارزانی ایجاد شود.
آقای غضنفری با اعلام این موضوع گفت که از 13 قلم کالا که 35 درصد خوراک مردم را تشکیل می‌دهند، به اندازه کافی ذخیره شده است.
اوایل آبان‌باه با اجرایی شدن هدفمندسازی یارانه‌ها، مصطفی محمد نجار، وزیر کشور گفته بود که چنانچه «عده قلیلی» بخواهند در مقابل مردم بایستند و کاری بکنند، با آنها برخورد قانونی و قاطع می‌شود.
در همین رابطه و پیش از این نیز چند تن از مسئولین دولتی و امنیتی در این مورد هشدار داده بودند، که از جمله آن می‌توان به سخنان احمدرضا رادان، جانشين فرماندهی نيروی انتظامی اشاره کرده که پیرامون بحران‌های ناشی از هدفمند شدن يارانه‌ها و تاثیری که در امنيت جامعه می‌گذارد، ‌گفته بود پليس «با قاطعيت به دنبال پيشگيری و پيش‌بينی حوادث خواهد بود و با اقتدار کامل در کنار دولت خواهد می‌ایستد.»
به دنبال این سخنان و طرح «فتنه اقتصادی» مهدی کروبی، از رهبران مخالف دولت این موضع‌گیری را مجوزی برای سرکوب گسترده مردم در مقابل اعتراض به افزایش چشمگیر قیمت‌ها در شرایط حذف یارانه‌های دولتی و ایجاد فضای امنیتی و پلیسی دانست

http://www.mardomak.org/news/Basij_is_responsible_for_inspections_and_monitoring/ .

0 comments:

Post a Comment